A műsor lehet kitalált (mint a vígjátékokban és drámákban), vagy nem kitalált (mint a dokumentumfilmekben, hírekben és a valóság televíziókban). Lehet, hogy aktuális (mint például egy helyi híradó és néhány televíziós film esetében), vagy történelmi (mint sok dokumentumfilm és kitalált film esetében). Ezek elsősorban oktató vagy oktató jellegűek lehetnek, vagy szórakoztatóak lehetnek, mint a szituációs komédia és a játék show-k esetében. [idézet szükséges] A dráma program általában tartalmaz egy sor szereplők játszanak karakterek történelmi vagy kortárs környezetben. A program az életüket és kalandjaikat követi. Az 1980-as évek előtt a sorozatok (a szappanopera-típusú sorozatok kivételével) jellemzően statikusak maradtak történetívek nélkül, a főszereplők és a premisszák alig változtak. [idézet szükséges] ha valamilyen változás történt a karakterek életében az epizód alatt, általában a végére visszavonják. Emiatt az epizódokat bármilyen sorrendben lehet közvetíteni. [szerkesztés] Az 1980-as évek óta sok film progresszív változást mutat a cselekményben, a karakterekben vagy mindkettőben.
Tündérrév mesés világának szülöttje, Csingiling, ráébred, milyen különös tulajdonságok birtokában van. De amikor tündértársaival együtt elindulna, hogy tavaszt varázsoljon a világra, megtudja, hogy ő nem tarthat a többiekkel. Így hát Tündérrévben marad, és ottani társait bűvöli el csodáival. Megpróbál megszabadulni a számára terhessé váló tulajdonságaitól, és arra kéri új barátait, hogy tanítsák meg inkább mindarra, amit a tündérréviek tudnak. Azt reméli, hogy így előbb-utóbb ő is útra kelhet... Csakhogy eközben megfeledkezik arról, ki is ő valójában, és azzal, hogy másféle próbál lenni, mint amilyen igazán lehetne, csak a tavasz érkezését hátráltatja. Jó barátai segítsége nélkül a pöttöm tündér sosem értené meg, hogy inkább saját, meglévő képességeiben kell bíznia: hiszen, ha találékonyságra és ötletekre van szükség, csak hozzá fordulnak a völgy lakói. Ha ő nincs, talán a tavasz sem jön el!